Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T17:06:06+02:00
P=26CM
a=?
b=3cm
h=4cm
P=1/2*h*(a+b)
26=1/2*4*(a+3
26=2(a+3)
26=2a+6
2a=26-6
2a=20 /:2
a=10 cm
odp.;długość drugiej podstawy wynosi 10 cm
12 4 12
2010-04-15T17:09:11+02:00
B= 3
h=4
a= ?

P =(a+b) × h / 2
26 = (a+3) × 4 /2
26 = 4a + 12 / 2 / ×2
52 = 4a + 12
52 - 12 = 4a
40 = 4a / : 4
a= 10

spr. (10 +3 ) x 4 / 2
13 x4 / 2 = 26 cm 2 więc się zgadza wynik .
10 4 10