1.
Oblicz pole trapezu prostokątnego o podstawach dł. 12cm i 10cm i wysokosci 4cm.

2.
Ramiona trapezu równoramiennego są nachylone do postawy pod kątem 60(stopni) i mają długość 10cm. Jedna z podstaw jest da razy dłuższa od drugiej. Oblicz obwód tego tarpezu.

3.
W trapezie kąty przy dłuższej podstawie mają miary 30(stopni) i 45(stopni). Dłuższa podstawa madł. 16 ,a wysokosc trapezu jest równa 3.Jaki obwód ma ten trapez .

Proszę o dokładne obliczenia :)

2

Odpowiedzi

2009-11-05T14:18:20+01:00
1.
P=(a+b)*h*1/2
P=(12cm+10cm) *4cm*1/2
P=22cm*2cm
P=44cm
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T14:18:08+01:00
1. P=0,5*h*(a+b)
a-12cm b-10cm
h-4cm
p=2*22
p=44cm²