Odcinek o długości 4,7 m podzielono na odcinki o długościach 0,2m i 0,3m. Ile otrzymano odcinków każdego rodzaju, jeżeli dłuższych odcinków było o 4 więcej niż krótszych ? Rozwiąż przy pomocy równania.

Prosze bardzo o pomoc bo wgl, nie wiem jak zacząć nawet to zadanie .
Z góry dzięki.

2

Odpowiedzi

2010-04-15T17:13:02+02:00
4,7 m - długość liny
0,2 m i 0,3 m = długości krótkich linek
a - liczba odcinków długości 0,2 m
a+4 - liczba odcinków długości 0,3 m

ROZWIĄZANIE:
0,2a+0,3(a+4)=4,7
0,2a+0,3a+1,2=4,7
0,5a+1,2=4,7
0,5a=3,5
a=7
Odp.: Odcinków długości 0,2 m otrzymano 7, a długości 0,3 m 11.
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T17:16:27+02:00
Odcinek o długości 0,2m - x
odcinek o długości 0,3m - x+4

0,2*x+0,3*(x+4) = 4,7
0,2x+0,3x+1,2 = 4,7
0,5x = 4,7-1,2
0,5x = 3,5 |:0,5
x = 7

odcinków o długości 0,2m - 7
odcinków o długości 0,3m - 7+4 = 11
9 4 9