1. Na mapie w skali 1 : 300 000 zmierzono odległośc między miastami A i B. wynosi ona 4 cm. Oblicz odległośc między miastami A i B na mapie w skali 1 : 100 000

2. Lustro wody znajduje się 530m n.p.m., zaś głębokośc tego jeziora wynosi 53m. W pobliżu jeziora jest wzniesienie o wysokości 689m n.p.m. Oblicz wysokośc względną między dnem jeziora a szczytem tego wzniesienia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T14:22:47+01:00
Zad 1
1cm=300000cm
1cm=3000m
1cm=3km/*4
4cm=12km
odległosc miedzy punktem Ai B w skali 1:300 000 wynosi 12 km
1cm=100000cm
1cm=1000m
1cm=1km/*4
4cm=4km
odległosc miedzy punktemA i punktem B w skali 1: 100 000 wynosi 4km

zad 2
lustro wody 530m.n.p.m
dno jeziora 530m n.p.m.-53m=477m n.p.m.
wzniesienie 689m n p m

wysokosc bezwzgledna miedzy wzniesieniem a dnem jeziora wynosi: 689m-477m=212m
2009-11-05T14:37:15+01:00
1:100000 Odleglosc miedzy a i b wynosi 4km