Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T17:21:36+02:00
Wpaść z deszczu pod rynnę - popaść z jednych tarapatów w drugie, jeszcze większe; znaleźć się w jeszcze gorszej sytuacji niż się było poprzednio: Kazio zmienił szkołę, ale okazało się, że wpadł z deszczu pod rynnę - nie dość, że docinki się nie skończyły, to jeszcze źli chłopcy zabierali mu drugie śniadanie.

Jak grzyby po deszczu,
Z wielkiej chmury mały deszcz,
Kwaśne deszcze,
Przelotny deszcz;
(1.2) obsypać deszczem nagród (całusów, kwiatów,...)

2 3 2
2010-04-15T17:21:40+02:00
1. Jak grzybów po deszczu - < bardzo dużo ; obficie >
2. Wpaść z deszczu pod rynnę - < znaleźć się w położeniu gorszym od poprzedniego; pogorszyć swoją sytuację >

1 5 1