Do szkolnego klubu sportowego tęcza należy 36 chłopców i 24 dziewczyn.

a) W miedzyszkolnych zawodach w tenisie stołowym uczestniczylo 37,5 % wszystkich dziewcząt z Tęczy. Ile dziewcząt należących do klubu nie brało udziału w zawodach ?


b)W zawodach lekkoatletycznych wzieło udział 85 % członków klubu Tęcza. Stanowili oni 17 % wszystkich uczestników zawodów. Ilu uczniów startowało w tych zawodach ?

c) Do klubu tęcza nalezy 10 % wszystkich dziewcząt i 20 % wszystkich chłopców w szkole. Ilu uczniów jest w tej szkole ? O ile procent mniej jest w tej szkole chłopców niż dziewcząt ?

d ) Po sukcesie na zawodach liczba członków klubu wzrosła do 84 osób. O ile procent wzrosła liczba członków Tęczy ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T15:32:24+01:00
A) 37,5%=0,375
0,375 * 24=9 - liczba dziewczyn biorących udział w zawodach
24 - 9=15
ODP: 15 dziewczynek należących do tego klubu nie brało udziału w zawodach.

b) 85%=0,85
17%=0,17
x-liczba osób biorących udział w zawodach
0,85 * 60=51
0,17 * x=51
x=51 / 0,17
x=5100 / 17
x=300
ODP: W zawodach brało udział 300 osób.

c) x- ilość dziewcząt w szkole
10%------- 24
10% = 0,1
0,1 * x = 24
x=24 / 0,1
x=240
W szkole jest 240 dziewczynek.

y- liczba chłopców w szkole
20%------------36
20%=0,2
0,2 * y=36
y= 36/ 0,2
y=360/2
y=180
W szkole jest 180 chłopców

240-180=60
60/240 * 100%=25%
Chłopców jest o 25% mniej niż dziewcząt, w szkole jest 420 uczniów.

d) 84-60=24 – o tyle osób wzrosła liczba uczestników klubu Tęcza
24/60 * 100% = 40%
ODP: Liczba członków klubu wzrosła o 40 %


3 4 3
2009-11-05T19:22:47+01:00
A)
24:60×100%=40%
b)
24-100%
x_37,5
24:37,5×100%
x=24-9
x=15
d)10%_24×10
100%=240
20%_36×5
100%_180
240+180=420
e)
24:60×100%=40%