W których zdaniach będzie przecinek, a w których nie?Uzasadnij dlaczego?

1. Zraniona noga bolała go coraz dotkliwiej szczególnie w okolicy podudzia.
2. Czuł gorzki smak jak po piołunie.
3. Oczywiście w tej sytuacji kupię oba konie.
4. Przyjął od nich zaproszenie i to z wielką radością.
5. Nosił je zarówno w dni powszednie jak i w święta.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T17:26:43+02:00
1. Zraniona noga bolała go coraz dotkliwiej, szczególnie w okolicy podudzia. TO zdanie składowe

2. Czuł gorzki smak jak po piołunie. Bez bo to porównanie

3. Oczywiście, w tej sytuacji kupię oba konie. Po wypowiedzi Tak, Nie, itp piszemy przecinek

4. Przyjął od nich zaproszenie i to z wielką radością. Nie trzeba przecinka bo jest "i"

5. Nosił je zarówno w dni powszednie, jak i w święta. Ładnie sytlistycznie

PS: NIe wiem czy dobrze
2010-04-15T17:27:53+02:00
1. Zraniona noga bolała go coraz dotkliwiej, szczególnie w okolicy podudzia.
zdanie składowe :)

2. Czuł gorzki smak, jak po piołunie.
Przed 'jak' pisze się przecinek, bo to jest porównanie do czegoś(chyba dobre uzasadnienie ;p)

3. Oczywiście w tej sytuacji kupię oba konie.
nie ma

4. Przyjął od nich zaproszenie i to z wielką radością.
nie ma

5. Nosił je zarówno w dni powszednie, jak i w święta.
Przed 'jak' pisze się przecinek, bo to jest porównanie do czegoś(chyba dobre uzasadnienie ;p)
2010-04-15T17:28:09+02:00
1. Zraniona noga bolała go coraz dotkliwiej, szczególnie w okolicy podudzia.
2. Czuł gorzki smak, jak po piołunie.
3. Oczywiście w tej sytuacji, kupię oba konie.
4. Przyjął od nich zaproszenie, i to z wielką radością.
5. Nosił je zarówno w dni powszednie, jak i w święta.

Nom dalej to nie wiem hehe za bardzo nie pomogłam