Zadanie I .
Pole trójkąta równoramiennego wynosi 48cm(kwadratowych), a jego ramię ma długość 10cm. Wysokość opuszczona na ramię trójkąta jest równa ?

zadanie II .
Podstawa trójkąta jest równa 24cm. Wysokość opuszczona na podstawę stanowi 25% długości tej podstawy. Pole trójkąta jest równe ?


PROSZĘ O OBLICZENIA I WYNIK . ;d
daje 10 PUNKTÓW BO NIE MAM WIĘCEJ. : /

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T17:33:03+02:00
Zad. 1
P=0,5*a*h
P=48cm2
48cm2=0,5*10*h
48cm2=5*h
h=48:5
h=9,6cm
Odp.:Wysokość opuszczona na ramię trójkąta jest równa 9,6cm.

Zad. 2
25% z 24cm
0,25 * 24 = 6cm
a=24cm
h=6cm
P=0,5*a*h
P=0,5*24*6=72cm2
Odp.: Pole trójkąta jest równe 72cm2.

2 5 2
2010-04-15T17:33:09+02:00
2. a = 24 cm
h= 25%a
h= 25% * 24
h= 6
P = 0,5*ah
P=0,5 * 24 * 6
P=72 cm2

Pierwszego nie umiałam, ale myślę, że pomogłam.
2 2 2
2010-04-15T17:35:06+02:00
Zad.1

48/10=4,8 cm- wysokosc


Zad.2

24cm*25%=6Cm-wysokosc

50%*24cm*6cm=72cm kwadratowe
2 1 2