Kula o promieniu 10cm i prostopadłościan, którego jedna ze ścian ma wymiary 8cm i 12,5cm, mają taką samą objętość. Oblicz ile razy pole powierzchni prostopadłościanu jest większe od pola powierzchni kuli.

Proszę o szybką odp. daje naj

z góry dziękuje;]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T17:30:59+02:00
V kuli=⁴/₃πr³=⁴/₃×3×10³=4000cm³

4000cm³=8×12,5h

h=4000:100

h=40cm= wysokosc prostopadłoscianu

pole kuli=4πr²=4×3×10²=1200cm²

pole prostopadłoscianu=2×8×12,5+2×8×40+2×40×12,5=200+640+1000=1840cm²

1840:1200≈1,53 Razy wieksze jest pole prostopadłoscianu od pola kuli.

Licze na najlepsze:).
5 3 5
  • Użytkownik Zadane
2010-04-15T17:31:11+02:00
Jeśli wiemy , że promień ma 10 cm to robimy tak :!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
v kuli=⁴/₃πr³=⁴/₃×3×10³=4000cm³
4000cm³=8×12,5h
h=4000:100
h=40cm= wysokość prostopadłościanu:
Pole kuli=4πr²=4×3×10²=1200cm²
Pole prostopadłościanu=2×8×12,5+2×8×40+2×40×12,5=200+640+1000=1840cm²
1840:1200≈1,53 razy większe jest pole prostopadłoscianu od pola kuli

Odp; Powierzchnia prostopadłościanu jest większa od pola powierzchni kuli o 1840:1200≈1,53 razy ...

Dostałam z tego 5 bo robiłam do przy tablicy pani mnie pochwaliła !!Jest na bank dobrze!! wieksze jest pole prostopadłoscianu od pola kuli.....
2 4 2
2010-04-15T17:31:46+02:00
V kuli=⁴/₃πr³=⁴/₃×3×10³=4000cm³
4000cm³=8×12,5h
h=4000:100
h=40cm= wysokosc prostopadłoscianu
pole kuli=4πr²=4×3×10²=1200cm²
pole prostopadłoscianu=2×8×12,5+2×8×40+2×40×12,5=200+640+1000=1840cm²
1840:1200≈1,53 razy wieksze jest pole prostopadłoscianu od pola kuli
2 3 2