"Zadania tekstowe-Algebry "5.Ela i Jola są bliźniaczkami.Ile lat ma Kasia?Jeżeli Jola jest o 8 lat starsza od Kasi,a Ela 3 razy starsza od Kasi.
Uzupełnij:

........... - wiek Kasi
........... - wiek Eli
........... - wiek Joli

..............................=..............................
wiek Eli wiek Kasi
............................................................
.............................................................
...........................................................
...........................................................

Sprawdzenie:

..........................................

Odp............................................................


Prosze o jak najszybszą odpowiedź!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T17:44:23+02:00
Kasia- x lat
Jola- x + 8
Ela- 3x
3x=x+8
2x=8
x=4
Kasia ma 4 lata
Ela ma 12 lat
Jola ma 12 lat
1 5 1
2010-04-15T17:45:13+02:00
K - wiek kasi
e - wiek eli
j - wiek joli

j = e

j = k + 8
e = k * 3

k + 8 = k * 3
(k + 8) : 3 = k
(4 + 8) : 3 = 4
12 : 3 = 4

k = 4
j = 12
e = 12
2 2 2