Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T17:48:27+02:00
Przekatna sześcianu ma długość a√3, gdzie a - dł. krawędzi sześcianu.

V sześcianu = a³

Wiemy że a√3 = 1m
więc
a = √3/3 m

Stąd
a³ = 3√3/27 = √3/9 (m³)

Odp. Szukana objętość wynosi √3/9 m³.
2010-04-15T17:53:29+02:00
V = a³

a√3 = 1m
a = √3/3 m

a³ = 3√3/27 = √3/9 m³

Odp.Objętość wynosi √3/9 m³.
2010-04-15T18:04:47+02:00
D=a√3
1=a√3 /× √3
√3=3a / ÷ 3
√3÷3=a
V=a³
(√3÷3)³=√27÷27=3√3÷27=√3÷9 m³