Towar kosztował 1000 zł. Jego cenę najpierw obniżono o 20%, a po pewnym czasie nową cenę podwyższono o 20%. Jaki procent pierwotnej ceny stanowi cena podwyższona o 20%?
Jaka byłaby cena tego towaru, gdyby cenę pierwotną najpierw podwyższono o 20% a następnie tę nową cenę obniżono o 20%?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T17:51:00+02:00
Najpierw 20% z 1000 zł
1000 x 20%= 1000 x 20/100=200
1000-200=800zł
800 zł<---cena po obniżce 20 %
800 x 20%= 800 x 20/100=160
800+160=960zł
960<---cena po podwyżce po pewnym czasie 0 20 %
960-x
1000-100%
960/x=1000/100
960 x 100=1000x
96000=1000x /:1000
x=96%.
Odp.Ten towar po podwyżce kosztuje 800 złoty. Jest to 96% pierwotnej ceny.
2 3 2
2010-04-15T17:53:07+02:00
1000zł - 100%
x - 20%
x=1000 * 20/100 = 200
1000-200 = 800

800 - 100%
x - 20%

x=800*20/100 = 160
800+160 = 960zł

1000zł - 100%
960 zł - x

x=960*100/1000=96%


Dalsza część:
1200 - 100%
x - 20%

x=1200*20/100 = 240
1200+240=1440

1440 - 100%
x - 20%
x=1440*20/100 = 288
1440-288=1152


3 4 3