Jak zmieni sie wartosc ulamka dziesietnego jezeli jego przecinek przesuniemy o trzy miejsca w prawo?

a. wartosc zwiekszy sie o tysiac
b.wartosc zmniejszy sie tysiackrotnie
c.wartosc zwiekszy sie tysiackrotnie
d.wartosc zmniejszy sie o tysiac

prosze o wytlumaczenie i przyklady, a nie tylko udzielenie odpowiedzi.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-15T17:50:47+02:00
Przykład:

1,345678 i terazprzesuwamy przecinek w prawo -> o trzy miejsca
1345,678 czyli 1000 pomnożyłeś przez 1000 zatemzwiększyłsie 1000 krotnie

12345,89765 <- wlewo o trzy miejsca
12,34589765 zmniejszy sie 1000 krotnie
2010-04-15T17:51:27+02:00
Poprawna odpowiedz to:
c)

0,1 <- Przesuwamy przecinek o 3 miejsca w prawo i wychodzi 100

100/0,1=1000
I z tego widać, że zwiększy się 1000 razy :)