Zad.1 (w załączniku)
zad.2
Uzupełnij rozwiązanie zadania.
a)Prowizja za udzielenie kredytu wynosi 167 zł,co stanowi 0,5 procent kredytu.Ile złotych wynosi kredyt?

Prowizja to..........procent kredytu i wynosi .......zł.1 procent kredytu wynosi..................
Kwota kredytu wynosi..............
Odp.:

b)Spodnie po obniżce ceny kosztują 100zł.Obniżka stanowiła 20 procent początkowej ceny.Ile kosztowały spodnie przed przeceną?
Obniżka stanowiła 20 procent początkowej ceny,czyli nowa cena stanowi.........procent początkowej ceny.
...................................................
Odp.:
c)Cenę wycieczki podwyższono o 15 procent.Nowa cena wynosi 2415zł.Ile kosztowała wycieczka przed podwyżką?
......................................................
Odp.:

2

Odpowiedzi

2010-04-15T17:56:31+02:00
Zad.1 (w załączniku)
zad.2
Uzupełnij rozwiązanie zadania.
a)Prowizja za udzielenie kredytu wynosi 167 zł,co stanowi 0,5 procent kredytu.Ile złotych wynosi kredyt?

Prowizja to..0,5........procent kredytu i wynosi ...167....zł.1 procent kredytu wynosi.......334...........
Kwota kredytu wynosi....33400..........


b)Spodnie po obniżce ceny kosztują 100zł.Obniżka stanowiła 20 procent początkowej ceny.Ile kosztowały spodnie przed przeceną?
Obniżka stanowiła 20 procent początkowej ceny,czyli nowa cena stanowi.....80....procent początkowej ceny.

c)Cenę wycieczki podwyższono o 15 procent.Nowa cena wynosi 2415zł.Ile kosztowała wycieczka przed podwyżką?
.2052,48.

dzx;]]
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T18:09:28+02:00
Zad.1
Nie mogę dodać załącznika więc dam w linku.
http://img101.imageshack.us/img101/5690/111793.png


zad.2
Uzupełnij rozwiązanie zadania.
a)Prowizja za udzielenie kredytu wynosi 167 zł,co stanowi 0,5 procent kredytu.Ile złotych wynosi kredyt?

Prowizja to 0.5 procent kredytu i wynosi 167zł.1 procent kredytu wynosi 334zł
Kwota kredytu wynosi 33400zł

b)Spodnie po obniżce ceny kosztują 100zł.Obniżka stanowiła 20 procent początkowej ceny.Ile kosztowały spodnie przed przeceną?
Obniżka stanowiła 20 procent początkowej ceny,czyli nowa cena stanowi 80 procent początkowej ceny.

100 - 80%
x - 100%

x = 100 * 100% / 80% = 125zł

Odp.: Spodnie przed przeceną kosztowały 125zł.
c)Cenę wycieczki podwyższono o 15 procent.Nowa cena wynosi 2415zł.Ile kosztowała wycieczka przed podwyżką?

2415 - 115%
x - 100%

x = 2415 * 100% / 115% = 2100zł

Odp.:Wycieczka przed obniżką kosztowała 2100zł
3 5 3