Dziadek postawił pod choinka koszyczek, w którym były orzechy i postanowił podzielić je pomiędzy dwoje wnucząt. Basia otrzymała 2/5wszystkich orzechów, a jej brat otrzymał 2/3 pozostałych orzechów i jeszcze 6 orzechów pozostało w koszyczku. Ile było orzechów pod choinką?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T17:53:21+02:00
X = wszystkie orzechy
x = 2/5 x + 2/3(x-2/5x)+6
x = 2/5x + 2/3x - 4/15x+ 6
3/15x = 6
x = 30

i teraz sprawdzenie: Dziadek miał 30 orzechów, dał 12 Basi. Zostało ich 18. 12 z tych 18 dostał brat Basi, i powinno zostać 6.

30 - 12 - 12 = 6
30 - 24 = 6
3 5 3
2010-04-15T17:58:44+02:00
X-2/5-2/3=6 /*15
x-6-10=6
x=6+6+10
x=22

Odp. W koszyczku były 22 orzechy.
2 5 2