Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak zmieżyć dowolny kąt bez kątomierza???
Jutro mam kartkówkę jestem w 5 klasie .
np: Trzeba podać miary kątów.. a ja tego nie umiem .jak to robić ? Czy ktoś mi powiee ?
Proszę o bardzo szybką odp.
Dam naj :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-17T16:31:50+02:00
Całe koło ma 360 stopni
jeśli jest narysowane koło i zaznaczone kilka równych odcinków np. 5 to 360 dzielimy przez 5 i wychodzi nam miara jednego z kątów
w przypadku trójkąta wygląda to tak:
-trójkąt ma 3 kąty o łącznej miarze 180 stopni
Jeśli są podane 2 kąty np. 50 i 80 stopni to wystarczy to dodać i odjąć od 180 wtedy mamy wynik ostatniego z kątów
Może się zdarzyć, że będzie trzeba podać 2 miary, jeśli jest to trójkąt równoboczny. W tedy wystarczy pierwszą miarę odjąć od 180 stopni, a wynik podzielić na 2. Wtedy wychodzi wynik jednego z dwóch kątów(drugi kąt ma tyle samo stopni).
Czasem jest tak, że jeden z kątów zamiast liczby ma kropkę. Oznacza to, że ma on 90 stopni. To chyba wszystko.
2010-04-17T16:34:27+02:00
1. każdy trójkąt ma 3 kąty.
2. Wszystkie te kąty mają razem 180°
3. jeżeli masz podane 2 kąty np. I 40° a II 50°
dodajesz to czyli : 40+50=90°
i to co ci wyszło odejmujesz od 180°, czyli 180-90=90°
trzeci kąt ma 90°. oto cała filozofia.
mam nadzieję że na poziomie V klasy to wystarczy
2010-04-17T16:37:10+02:00
Jeżeli masz podanyy 1 kąt do go zadajesz do 180 stopni.. KUmasz to nie jest tródne.......... :)