Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T18:12:06+02:00
20t=20000 kg
2 km = 2000 m
360 km/h = 360000/3600 = 3600/36 = 100 m/s
g=9,81≈10 m/s2 dla łatwości obliczeń (nie zmienia to znacząco wyniku)
Energia całkowita = energia kinetyczna + energia potencjalna
Ek= mv²/2 = 20000×100²/2 = 20000×10000/2 = 10000×10000 = 100000000 J
Ep=mgh=20000×10×2000 = 400000000 J
Ec=100000000+400000000=500000000 J
1 5 1
2010-04-15T18:25:14+02:00
^-ten znaczek oznacza do potęgi

DANE:
m=20t= 20 000 kg= 20*10^3kg
h=2 km = 2000km= 2*10^ 3
V= 360 km/s = 360 * 1000/3600 m/s = 1oo m/s= 1*10^2 (zapisz sobie to w postaci ułamka zwykłego 1000/3600 bedzie lepiej widać :)
g=9,81 m/s^2

Szukane:
Ec=?

Wzory:
Ec=Ep+Ek
Ec= mgh + m*v^2/2

ROZWIĄZANIE:
Ec= 20*10^3 kg * 9,8 m/s^2 * 2*10^3 + 20*10^3 *1 *10^2 /2
Ec=392*10^6 + 10 *10^5
Ec= 402 *10^11 J