I ja tam byłem, miód i wino piłem!- opisz ceremonię zaślubin wybranej pary literackiej lub historycznej.
Danuśka i Zbyszko
Zosia i Tadeusz z Pana Tadeusza
Balladyny i Kirkora
Klary i Wacława
Justyny i Jana z Nad Niemnem
Śnieżki i królewicza
Kopciuszka i Królewicza

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T18:07:27+02:00
W zajeździe "Pod Lutym Turem" Maćko z Bogdańca i jego bratanek Zbyszko zatrzymali się, aby nabrać sił do dalszej wędrówki. Wkrótce do sali zajazdu wpadł pachołek i obwieścił nowinę: Księżna Anna Danuta Mazowiecka, podróżująca ze swoim dworem, postanowiła odpocząć w gospodzie. Natychmiast usunięto biedniejszą szlachtę i chłopstwo, przygotowano stoły do wieczerzy. Oczekiwano rychłego przybycia Księżnej. Wreszcie z oddali zaczęła dobiegać muzyka - to dwór księżnej śpiewał radosne pieśni. Księżna i członkowie jej orszaku wkroczyli do gospody i rozpoczęto posiłek.

  • Użytkownik Zadane
2010-04-15T18:09:44+02:00
Książe podczas ceremonni cały czas był zauroczony wyglądem swojej panny młodej. pocałował ją i śkochał. krasnoludki składali życzenia krasnoludkowe dla młodej pary. na rączce śnieżki znajdowała soę obrączka z nominałami jej męża . wszyscy zyli dlugo i szczęsliewie może o to co chodzono kowalku