1. Autor Pisma Świętego.
2. Pismo święte a inne księgi?
3.Dlaczego Bóg wysłał proroków do Narodu wybranego?
4. czy naprawdę Bóg stworzył świat?
5. na czym polega próba wiary Abrahama?
6. jak pismo święte przyswaja prawdę o grzechu pierworodnym?
7. Na czym polegała Pascha Żydowska i jak się zmieniła w N. Testamencie?
8. Jak chrześcijanie świętują nową Paschę?

Proszę o nie dawanie linków ;]
Najlepszej odpowiedzi daje naj;p

3

Odpowiedzi

2010-04-18T10:49:59+02:00
1. Autorem Pisma Świętego są natchnieni Duchem świętym przez Boga
2.Pismo święte rożni się od innych ksiąg tym ze w piśmie świętym są zawarte słowa samego boa napisane pod natchnieniem. Pismo Święte jest księgą świętą
3.bóg wysłał proroków dlatego by głosili dobrą nowinę o Jezusie Chrystusie
4Bog stworzył świat, robił to przez 6 dni natomiast 7 dzień odpoczywał
5.Ponieważ chciał sprawdzić Abrahama czy naprawdę kocha Boga całym sercem. Kazał Abrahamowi zabić jego jedynego syna. Ojciec był zdolny zabić syna z miłości do boga, Abraham podnosząc nóż był już gotowy do owego czynu w tym momencie Bóg upewnił się o miłości Abrahama
6. Grzech pierworodny został popełniony przez pierwszych ludzi Adama i Ewę, zjadając jabłko z zakazanego drzewa bóg potępił pierwszych ludzi za wyganiając ich za to z edenu


Nie znam odpowiedzi na 2 ostatnie zadania pozdrawiam i mam nadzieje ze pomogłam choć trochę:)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-18T10:52:53+02:00
1.Altorem pisma swietego jest Bóg. On daje natchnienie ludzia ktorzy zapisywali je w ksiegach.
2.Pismo swiete jest ksiega jedyna w swoim rodzaju, nie ma na swiecie innej ksiegi ktora przekazywala by tyle tresci oraz nauk w sobie na raz.
3.Bóg nie wyslal proprokow do narodu wybranego poniewaz twierdzil ze ludzie musza sami sie domyslec o tym iz mesjaz ich poprowadzi do ziemi obiecanej...
4.Wedug mnie nie, swiat powstawal przez setki milonow lat bez pomocy oga, a czlowiek pochodzi od malpy nie od Adama i Ewy
5.Proba wiary Abrachama polegala na tym by sprawdzic czy bedzie gotow usmiercic swojego jedynego syna dla boga
6. Pismo swiete mowi iz chrzest wymazuje grzech pierworodny
7. Pascha Zydowska to dawna ostatnia wieczeza, nie zmienila sie ona w Nowym testamecie.
8. Chrzescijanie na czesc paschy przychodza do kosciola z koszyczkami wypelnionymi swiatecznym pozywieniem
3 4 3
2010-04-18T11:13:14+02:00
1. Autorem Pisma Świętego są natchnieni Duchem świętym przez Boga
2.Pismo święte rożni się od innych ksiąg tym ze w piśmie świętym są zawarte słowa samego boa napisane pod natchnieniem. Pismo Święte jest księgą świętą
3.bóg wysłał proroków dlatego by głosili dobrą nowinę o Jezusie Chrystusie
4Bog stworzył świat, robił to przez 6 dni natomiast 7 dzień odpoczywał
5.Ponieważ chciał sprawdzić Abrahama czy naprawdę kocha Boga całym sercem. Kazał Abrahamowi zabić jego jedynego syna. Ojciec był zdolny zabić syna z miłości do boga, Abraham podnosząc nóż był już gotowy do owego czynu w tym momencie Bóg upewnił się o miłości Abrahama
6. Grzech pierworodny został popełniony przez pierwszych ludzi Adama i Ewę, zjadając jabłko z zakazanego drzewa bóg potępił pierwszych ludzi za wyganiając ich za to z edenu
7. Pascha Zydowska to dawna ostatnia wieczeza, nie zmienila sie ona w Nowym testamecie.
8. Chrzescijanie na czesc paschy przychodza do kosciola z koszyczkami wypelnionymi swiatecznym pozywieniem
3 2 3