Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T15:00:25+01:00
W dość młodym wieku Jan, zapewne po śmierci podeszłych wiekiem rodziców, zrezygnował z możliwości zostania kapłanem i rozpoczął życie pustelnika na Pustyni Judzkiej, gdzie prawdopodobnie zetknął się z esseńczykami. Na pustyni został powołany na proroka, a jego głównym zadaniem stało się wzywanie ludzi do nawrócenia oraz przygotowanie drogi do publicznej służby Mesjasza. Głosił potrzebę nawrócenia wewnętrznego i odnowy duchowej ludzi. Symbolem tego przygotowania był symboliczny chrzest udzielany przez proroka słuchaczom jego nauk w rzece Jordanie.
1 1 1
2009-11-05T16:02:37+01:00
Jan chrzciciel-Wzywał do pokuty i nawrócenia. Prorok prowadził surowe i proste życie np: Nosił odzienie z sierści wielbądziej. Jego pokarmem była szarańcza i miód leśny (podobno) . Żył na pustkowiu. W ten sposób przygotowywał się do służby nadchodzącemu Mesjaszowi. Był wielkiej wiary.
Jan ganił za grzechy, upominał i wzywał do zmiany życia. Stracił życie, przez ścięcie głowy.
1 5 1