Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:27:22+02:00
Najbardziej znani są Masajowie, Buszmeni-Pigmeje. Obrzędy mają naprawdę rózne, poprzez ścinanie na łyso głowy, do przebijania uszu, malowania włosów specjalnymi barwnikami.
Wiem, ze w Afryce, kiedy para młoda bierze ślub, zabijają największego, najgrubszego kozła ze stada. Obdzierają ze skóry, przyrządzają, i jedzą. Kiedy natomiast panna młoda przesiaduje w namiocie z przyjaciółkami z plemienia, przybiegają męzczyzni, i próbują pannę młodą "odbić". Potem są trzy dniowe tańce, śpiewy, jedzenie.
Pierwsza wspólna noc odbywa się pod gołym niebem.
A jeśli chodzi o zwyczaje - Najstarsza matka w plemieniu ma specjalny namiot, nie kazdy moze tam wejść. Dzieci od rana przesiadują z kozami, bydłem i tak dalej nad rzekami, by poić zwierzęta, lub na poletkach traw, gdzie jedzą.
Posługują się językiem masajskim, czyli nilo-saharyjski inaczej nazywanym Maa. ( masajowie ) zalezy od plemienia.
Chaty budują z łajna krowiego, słomy, i innych traw.
Ich Bóg to Enkai, lub Engai. Są monoteistyczni, wierzą w jednego boga.
Są pół-koczownikami, choć teraz coraz częściej tworzą wioski, w których osiedlają się na stałe. :)
Parktycznie wszystko kręci się wokół.. bydła.

Ich taniec zwany jest Adumu.
Młode kobiety przechodzą obrzezanie jako rytuał przejścia. Ah, jak mi się coś przypomni to dopiszę.
11 4 11
2010-04-15T19:32:13+02:00
Północną część Afryki zamieszkują rdzenni Berberowie oraz Arabowie.Południowy kraniec kontynentu zamieszkuje ludność pochodzenia europejskiego tzw. Afrykanerzy. Mieszkańcy centralnej i południowej Afryki mają ciemny kolor skóry. Wśród nich dużą grupę stanowi ludność Bantu. Na południu Afryki żyją Buszmeni. W rejonie równika żyją Pigmeje. Madagaskar zamieszkują ludność Malgaszy.Mieszkańcy Afryki posługują się ok. 490 językami.
5 2 5