Zad/ Na podstawie zapisu przebiegu reakcji chemicznej uzupełnij zadania.
Tlenek srebra(I)+ wodór-----> srebro+ woda
Między tlenkiem srebra (I) a wodorem zaszła reakcja..............
Polega ona na tym, że wodór "odebrał" tlen od................i połączył się z nim, tworząc................Srebro z tlenku srebra(I) "oddało" tlen wodorowi z powstawło...................Utleniaczem w tej reakcji jest........................gdyż........................................Reduktorem w tej reakcji jest ..................,ponieważ................








CHEMIA ... ĆWICZENIA STR 41/85 ZAD ...
Na jutro .. Pomóżcie czekam !!!! ;( Na jutro ..

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T15:17:00+01:00
Na podstawie zapisu przebiegu reakcji chemicznej uzupełnij zadania.
Tlenek srebra(I)+ wodór-----> srebro+ woda
Między tlenkiem srebra (I) a wodorem zaszła reakcja WYMIANY POJEDYNCZEJ.
Polega ona na tym, że wodór "odebrał" tlen od TLENKU SREBRA i połączył się z nim, tworząc CZĄSTECZKĘ WODY. Srebro z tlenku srebra(I) "oddało" tlen wodorowi z powstawło SREBRO
utleniaczem w tej reakcji jest SREBRO gdyż ZMNIEJSZA SWÓJ STOPIEŃ UTLENIENIA. reduktorem w tej reakcji jest WODÓR ,ponieważ ZWIĘKSZA SWÓJ STOPIEŃ UTLENIENIA.

Pozdrawiam,
Kluuuuska ;)
141 4 141
2009-11-05T15:18:50+01:00
Między tlenkiem srebra (I) a wodorem zaszła reakcja wymiany
Polega ona na tym, że wodór "odebrał" tlen od srebra i połączył się z nim, tworząc wodę . Srebro z tlenku srebra(I) "oddało" tlen wodorowi i powstało srebro Utleniaczem w tej reakcji jest srebro gdyż ma zmniejszył swój stopień utlenienia.Reduktorem w tej reakcji jest wodór ,ponieważ zwiększył swój stopień utlenienia.
87 3 87