Bardzo pilne- proszę , dam naj
zad.1
pole powierzchni całkowitej ostrosłupa jest równe 120 cm². Pole powierzchni bocznej jest 5 razy większe od pola podstawy. Oblicz pole powierzchni bocznej ostrosłupa, oraz pole podstawy.
zad 2
Oblicz pole powierzchni całkowitej ostrosłupa trójkątnego, którego podstawą jest trójkąt równoboczny o wymiarach boków 8 cm,dwie ściany styczne ze sobą mają kąt prosty przy podstawie, a wysokość boku z kątem prostym wynosi 15 cm.

3

Odpowiedzi

2010-04-15T18:29:11+02:00
Pole boczne 5 razy większe Czyli Pole B do pola podstawy ma się (5:1) 5+1=6 (6 to całość) 120/6= 20.
5*20=100
20*1=20
Pole boczne = 100
Pole podstawy = 20
2010-04-15T18:29:50+02:00
1.
Pb = 5 Pp
Pc = 120cm²
Pc = Pb + Pp = 5 Pp + Pp = 6 Pp
120cm² = 6 Pp
Pp = 20cm²
Pb = 100cm²


2.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:15:55+02:00
Zad 1
Pc=120cm²
Pb=5Pp
Pc=Pp+Pb
Pc=Pp+5Pp
Pc=6Pp
120=6Pp/:6
Pp=20cm²

Pb=5Pp
Pb=5*20
Pb=100cm²



zad2(tego nie jestem pewna)
a=8cm
H=15

Pc= Pp+Pb
Pp= a²√3/4=8²√3/4=64√3/4=16√3

2 ściany boczne są trójkątami prostokątnymi
Pb=2*½a*H+½a*hb
Pb=aH+½ahb
obliczam krawędź boczną czyli przeciwprostokątną c
H²+a²=c²
15²+8²=c²
225+64=c²
c²=289
c=17
obliczam wysokość 3 ściany bocznej hb
(½a)²+hb²=c²
4²+hb²=17²
hb²=289-16
hb²=273
hb=√273

Pb=8*15+4√273
Pb=120+4√273

Pc=Pp+Pb
Pc=16√3+120+4√273
Pc=4(30+4√3+√273)cm²
1 5 1