7) Joanna chciała zrobić pączki według przepisu otrzymanego od koleżanki. Miała wszystkie składniki, ale tylko 3 jajka. Ile powinna wziąć poszczególnych składników,aby proporcje były zachowane.

PRZEPIS NA PĄCZKI
SKŁADNIKI CIASTA:
-1,5 szklanki mleka
-1 kg mąki
- 200 g cukru
- 4 jaja
-1 paczka drożdży (5 dag)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T18:22:49+02:00
4jaja-1,5 szkl. mleka
3jaja-x
4x=4,5/4
x=1,125 szkl.mleka

4jaja-1kg mąki
3jaja-x
4x=3/4
x=0,75 kg mąki

4jaja-200g cukru
3jaja-x
4x=600/4
x=150 g cukru

4jaja-5dag drożdzy
3jaja-x
4x=15/4
x=3,75 dag drożdzy

wszystko jest liczone metodą na krzyż. mam nadzieję że pomogłam. liczę na naj ;)
26 4 26
2010-04-15T18:24:05+02:00
Odejmij od poszczegulnych produktów 1/4
1,5 = 1 5/10 = 1 20/40 - 10/40 = 1 10/40 szklanki mleka
1 - 1/4 = 3/4 mąki
200g - 1/4 = 150 g cukru
3 jajka
5dag - 1/4 = 3,75 drożdży
16 3 16