Mam zadanie z matematyki, i prosił bym o rozwiązanie:
1.A mam zrobione
b) 15 % jest równe 36,
c) 32% jest równe 8,
d) 210% jest równe 63,
e)140% jest równe 53,2

2.Cena netto kefiru wynosi 1,20zł. Oblicz cenę brutto przy 7% z Vat. Prosze o obliczenia...dzięki.

Ps. musi też być proporcja oczywiście.

3

Odpowiedzi

2009-11-05T15:08:46+01:00
Nie rozumiem tego co napisałaś. Wnioskuję, że trzeba zrobić te drugie zadanie?

cena netto kefiru---->1,2zł
VAT-------------------->7%

cena brutto= cena netto + VAT

1,2zł-------->100%
xzł----------->7%

x=(1,2zł*7%)/100%
x=0,084zł
x≈0,09zł

cena brutto=1,2zł+0,09zł=1,29zł

Odp. Cena brutto kefiru jest równa 1,29zł


1.
b)
15 % ------->36
100%------->x

x=(100%*36)/15%
x=240


c)
32%-------->8
100%------->x

x=(100%*8)/32%
x=25


d)
210%-------->63
100%-------->x

x=(100%*63)/210%
x=30


e)
140%------->53,2
100%------->x

x=(100%*53,2)/140%
x=38

2009-11-05T15:09:35+01:00
Mam zadanie z matematyki, i prosił bym o rozwiązanie:
1.A mam zrobione
b) 15 % jest równe 36,100%= 240
c) 32% jest równe 8,100%= 25
d) 210% jest równe 63, 100%= 30
e)140% jest równe 53,2, 100%= 38

2.Cena netto kefiru wynosi 1,20zł. Oblicz cenę brutto przy 7% z Vat. Prosze o obliczenia...dzięki

netto= 1,2zl
oprocentowanie VAT= 7%=0,07
1,2 + (1,2 * 0,07)= 0, 084= w zaokragleniu 0,09[zl] (ZAOKRAGLA SIE W OGRE GDY CHODZI O CENE!!!!)
1,2+ 0,09= 1,29 :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T15:17:24+01:00
B) 15% × x = 36
x= 36 ÷ 3/20
x= 240

c) 32% × x = 8
x= 8 ÷ 0,32
x= 25

d) 210% × x = 63
x= 63 ÷ 0,210
x= 300

e) 140% × x= 53,2
x= 53,2 ÷ 0,140
x= 3,8

Zad. 2
1,2 × 0,07 ≈ 0,9
1,20 + 0,9 = 1,29