O ile zmieni się pole i obwód prostokąta o bokach długości 40 cm i 25cm jeżeli dłuższy bok zmniejszymy o 10 % a krótszy zwiększymy o 10 %?

O ile zmieni się pole i obwód prostokąta o bokach długości 40 cm i 25cm jeżeli dłuższy bok zwiększymy o 10 % a krótszy zmniejszymy 10 %?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-15T18:28:55+02:00
Pole prostokąta o bokach
40 i 25 =1000 cm²

obwód 40*2+25*2=80+50=130cm

teraz procenty

40-10%*4=36
25+10%*25=27,5

nowe pole 36*27,5=990cm² zmaleje o 1%

nowy obwód

2*36+2*27,5=127 zmniejszy sie o 3 ≈2%


teraz odwrotnie

40+10%*40=44 cm
25-10%*25=22,5 cm

pole 44*22,5=990 zmniejszy sie o 10 %
obwód 2*22,5+2*44=133 zwiększy sie o 3
2010-04-15T18:33:49+02:00
P=a*h | 25cm-100%
a=40cm b=25cm y cm-110%
100y =25*110
p=40*25 100y=2750 |/100
p=1000cm2 y=27,5 cm

40cm-100% p=a*h
x cm-90% a=36cm b=27,5 cm
p=36*27,5
100x=40*90 p=960cm2
100x=3600 |/100
x=36cm 1000-960=40cm2
odp.pole zmieni sie o 40 cm2.

prosze o naj.. drygi tak samo tylko inne liczby.;p