Zad.1Drzewo rzuca cień o długości 15m, podczas gdy cień stojącego w pobliżu chłopca o wzroście 170cm ma długość 2,55m.Oblicz wysokość tego drzewa.
zad.2 W domu Małgosi wisi na ścianie zdjęcie rodzinne. Fotografia o wymiarach 16cm x 30cm umieszczona jest w prostokątnej ramce,której przekątna jest równa 85 cm.Wiedząc, że fotografia i ramka są prostokątami podobnymi, wyznacz wymiary ramki oraz szerokość marginesów między fotografią a ramką.

3

Odpowiedzi

2010-04-15T18:25:54+02:00
1) trzeba napisać proporcję
x- wysokośc drzewa
170/2,55=x/15
2,55x=2550 /÷2,55
x=1000 [cm]
odp. wysokość drzewa równa jest 10 m
1 5 1
2010-04-15T18:28:04+02:00
15m-x
1,7m-2,55m
(mnożymy na krzyż)
1,7x=38,25/:1,7
x=22,5 m

drzewo ma wysokość 22,5 m

tego drugiego nie wiem
ale mam nadzieję że pomogłam chociaz troche ;)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T18:41:29+02:00
Zadanie1:
x-wysokość drzewa

2,55/1,7=15/x
2,55x=15*1,7
2,55x=25,5
x=25,5/2,55
x=10m

Zadanie2:
x-przekątna zdjęcia
a-szerokość ramki
b-wysokość ramki
x²=30²+16²
x²=900+256
x²=1156
x=34

85/34=a/16
34a=85*16
34a=1360 |/34
a=1360/34
a=40

85/34=b/30
34b=85*30
34b=2550 |/34
b=2550/34
b=75

40-16=24
24/2=12cm

75-30=45
45/2=22,5cm