Uzupełnij tabelkę :

cechy: oddychanie tlenowe oddychanie beztlenowe
miejsce zachodzenia w komórce
ilość uwalnianej energii
substancje ulegające przemianie
produkty reakcji
przykłady organizmow

zeszyt ćwiczeń do biologii dla klasy I zgodnie z nową reformą str. 17 zadanie 4

2

Odpowiedzi

2009-11-05T15:19:58+01:00
Oddychanie tlenowe zachodzi w mitochondrium polega na tlenowym rozkładzie glukozy do dwutlenku węgla i wody


oddychanie bez tlenowe zachodzi w cytoplazmie polega na beztlenowym rozkładzie glukozy
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T15:49:54+01:00

oddychanie tlenowe beztlenowe

Miejsce zachodzenia mitochondrium \ cytozol
ilość uwalninej energi duża \ mała
substance tlen glukoza \ glukoza
produkty reakcji energia woda
dwutlenek wegla \ alkochol etylowy
lub kwas mlekowy

przykład organizmów człowiek \ bakteria
2 5 2