Suma dwóch liczb jest równa 11, a suma trzykrotności pierwszej liczby i czterokrotności drugiej liczby jest równa 39. Jakie to liczby ?
+Odpowiedz brzmi : 5 i 6 .
+Podpowiedz (z tego co wiem,powinno zacząć się tak .. )

a+b=11
3a+4b=39

rozwiążcie mi to zadanie .

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T15:19:36+01:00
No i dlaczego nie rozwiązałaś? Dobrze myślisz (;
Rozwiążę to metodą podstawiania (;

x-pierwsza liczba
y-druga liczba

{x+y=11
{3x+4y=39

{x=11-y
{3(11-y)+4y=39

{x=11-y
{33-3y+4y=39

{x=11-y
{y=39-33

{x=11-y
{y=6

{x=11-6
{y=6

{x=5
{y=6


Odpowiedź: Pierwsza liczba to 5, a druga to 6.

((;
5 4 5
2009-11-05T15:20:15+01:00
{x+y = 11
{3x+4y=39

{x=11-y
{33-3y+4y=39

{x=11-y
{y=6

x=11-6=5
y=6



Pozdrawiam! :)
1 5 1
2009-11-05T15:54:51+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba


x+y=11 \*(-3)
3x+4y=39

-3x-3y=-33 (tak jakbyś liczyła pod kreską)
+ 3x+4y=39
-----------------
y=6

x+y=11
x+6=11
x=5

x=5
y=6

Odp.Szukane liczby to 5 i 6

2 3 2