Odpowiedzi

2010-04-15T18:49:10+02:00
Alfa - bok dwa razy większy
gama - alfa+20 stopni
omega - alfa:2

alfa=2x
gama=2x + 20stopni
omega=x

2x+2x+x+20stopni=180stopni
180stopni-20stopni=160stopni
5x=160stopni
160stopni:5=32stopni
x=32stopni

alfa=32stopni*2=64stopni
gama=64stopni + 20stopni = 84stopni
omega=32stopni
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T18:50:29+02:00
X- II kąt
2x-I kąt
2x+20-III kąt
180=x+2x+2x+20
180=5x+20
160=5x
x=160/5
x=32
2x=64
2x+20=84
Kąty trójkąta mają:32, 64 i 84 stopnie