Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-05T15:21:09+01:00
Roztwór powstaje poprzez rozpuszczenie substancji w rozpuszczalniku
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T15:22:00+01:00
Roztwory powstają w wyniku oddziaływania cząsteczek. Jeżeli przyciąganie cząsteczek tej samej substancji nie jest większe od oddziaływania cząsteczek różnych substancji oraz jest możliwy ruch cząsteczek względem siebie, to dzięki ruchom termicznym cząsteczki będą dążyły do równomiernego rozłożenia się w dostępnej przestrzeni, po to aby osiągnąć jak najwyższą entropię układu. Dlatego roztwory samoistnie nie rozdzielają się. Najprostszym sposobem rozdzielenia lub przynajmniej zmiany stężenia rozpuszczonych substancji jest przeprowadzenie zmiany stanu skupienia (parowanie lub krystalizacja) roztworu.
1 5 1
2009-11-05T15:24:15+01:00
Roztwory powstają w wyniku oddziaływania cząsteczek.
6 2 6