Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T18:56:12+02:00
E = Ep + Ek
m = 0,5 kg
V = 54km/h = 15 m/s
h = 20m
Ep = mgh
Ek = mV²/2

Ep = 0,5 * 10 * 20 = 100 (J)
Ek = mV²/2 = 0,5 * 15² / 5 = 225/4 = 56,25 (J)

E = Ep + Ek = 156,25 J

Odp Całkowita energia sroki wynosi 156,25J.
1 1 1
2010-04-15T19:00:11+02:00
E=Ek+Ep
Ek=mv²/2
Ep=mgh
podstawiam do pierwszego i od razu masę przed nawias
E=m(v²/2+gh)
aha, i ważne żebyś jednostkę przy prędkości zamienił
E=0,5kg((14m/s)²/2+9,81m/s²*20m)
energia ma być w dżulach
E=0,5*(98+196,2) J
E=147,1 J

a tak nawiasem to pierwsze słyszę żeby sroka leciała 54 km/h :P