1.ile trzeba użyć soli, aby po zmieszaniu ze 150 g wody otrzymać roztwór o stężeniu 6.25%

2.rozwiąż równania :
a) 0,2 + 0,3= -0,5
b)0,4 + 0,25x = -2
c) 2,1 - 0,3x = 0,4x
d) -1,5x - 3 = 0,2x +6
e)4x -3=3x + 5
f)5x+2=7-3x
g)3(x-1)=0
h)-6(x+1)=24
i)-7(x-2)=3x -1
j)4(x-1)=6(1+x)

2

Odpowiedzi

2010-04-15T18:53:42+02:00
Zad 1)

Cp=(ms/mr)*100%
Cp=stężenie procentowe
ms=masa substancji
mr=masa roztworu
6,25%=(ms/ms+150)*100%
6,25/100=ms/ms+150
ms=0,0625(ms+150)
ms-0,0625ms=9,375
0,9375ms=9,375
ms=9,375/0,9375
ms=10g


Zad 2)Przepraszam , ale nie umiem tego:(
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:06:47+02:00


2.rozwiąż równania :
a) 0,2 + 0,3= -0,5 (a gdzie zmienna x?? )
b)0,4 + 0,25x = -2
0,25x=-2-0,4
0,25x= -2,4
x= -2,4 : 0,25
x= -9,6

c) 2,1 - 0,3x = 0,4x
-0,3x-0,4x= -2,1
-0,7x= -2,1
x= 7

d) -1,5x - 3 = 0,2x +6
-1,5x-0,2x=6+3
-1,7x= 9
x= - 90/17 = - 5 całych i 5/17

e)4x -3=3x + 5
4x-3x=5+3
x=8

f)5x+2=7-3x
5x+3x=7-2
8x=5
x= 5/8

g)3(x-1)=0
3x-3=0
3x=3
x=1

h)-6(x+1)=24
-6x-6=24
-6x=30
x=-5

i)-7(x-2)=3x -1
-7x+14=3x-1
-7x-3x=-1-14
-10x=-15
x=1,5

j)4(x-1)=6(1+x)
4x-4=6+6x
4x-6x=6+4
-2x=10
x=-5