Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T15:29:42+01:00
V = a² *H
V = 9*8
V=72

a)
V = (3*2)²*H
V= 81*8
V=648

648/72 = 9 -> tyle razy zwiekszyla sie objetosc

b)
V=9*16
V=144

144/72=2 -> tyle razy zwiekszyla sie objetosc



Pozdrawiam! :)
1 1 1
2009-11-05T15:36:43+01:00
Objętość graniastosłupa= pole podstawy razy wysokość
V=Pp*H
Pp=a² V=a²H V=3²*8=9*8=72
a)Pp=3²=9
po dwukrotnym zwiększeniu
Pp=(2*3)=2²*3²=4*9=36
więc objętość zwiększy się 4 razy
V=36*8=288 288:72=4
b)objętość zwiększy się 2 razy
V=9*2*8=144 144:72=2