Odpowiedzi

  • loki
  • Początkujący
2010-04-15T19:15:58+02:00
1 Na siatkówce powstaje obraz pomniejszony, odwrócony i rzeczywisty.

2 Czopki--- dzięki nim widzenie jest jasne i barwne, ale tylko
przy jasnym świetle.
Pręciki-- umożliwiają widzenie przy niewielkiej ilości światła.


3 Adaptacja - to przystosowywanie się oczu do np. małej ilości światła---.> wzrasta ich wrażliwość i dlatego wchodząc do ciemnego pokoju zaczynamy widzieć

Akomodacja-- umożliwia nam widzenie przedmiotów z daleka dzięki skurczom mięśni rzęskowych,soczewce , która się uwypukla gdy patrzymy w dal.
5 4 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:16:31+02:00
1. jaki obraz powstaje na siatkówce, jak widzi człowiek.
Na siatkówce powstaje obraz odwrócony, a człowiek widzi obraz taki jaki jest w rzeczywistości.
2. wymień rodzaje komórek światłoczułych i podaj ich funkcje.
-pręciki to komórki reagujące na jasno ciemno i sprawdzają się głównie w nocy;
-czopki to komórki reagujące na kolory przedmiotów i sprawdzają się głównie w dzień;
3. na czym polega akomodacja i adaptacja oka, złudzenie optyczne.
Akomodacja to dostosowanie się oka do widzenia z różnych odległości;
Adaptacja to przystosowanie się oka do warunków oświetlenia;
Złudzenie optyczne to widzenie przedmiotów, które nie istnieją w rzeczywistości (fatamorgana);
4 4 4