Oblicz pole powierzchni graniastosłupa prostego którego krawędź boczna ma 20 cm, a podstawa jest:
a) trójkątem równoramiennym o bokach 5 cm, 5cm, 6 cm
b) trapezem równoramiennym o bokach 10 cm, 6 cm, 4 cm, 4cm
c) rąbem o przekątnych 12 cm i 16 cm
d) trapezem równoramiennym o podstawach 3cm i 9 cm oraz wysokości 4 cm.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • andz
  • Początkujący
2010-04-15T19:15:38+02:00
A)
Pc- 2Pp+Pb
Pp= a*h/2

obliczamy h:
5²=3²+h²
5²-3²=h²
25-9=h²
16=h² /√ [pierwiastkujemy obustronnie]
h=4cm

Pp= 6*4/2=12 [cm2]
2Pp= 2*12 =24[cm2]
Pb=2*(5*20) + 6*20= 320 cm2
Pc= 24+ 320 = 344cm2

b) Pp= (a+b)*h/2
obliczamy h

4²=2²+h²
16-4=h²
h²=12 /√
h=√12
h=2√3cm
Pp=(6+10)*2√3/2= 16√3
2Pp = 16√3*2=32√3
Pb=2*(4*20)+(10*20)+(6*20)= 120
Pc=32√3+480.
1 4 1
2010-04-15T19:16:36+02:00
A) Pp= 5cm*5cm/2=25cm²/2=12,5cm²
Pc=12,5cm²*20cm=250cm²