Odpowiedzi

2010-04-15T19:19:34+02:00
X-długość krótszej części
2x- długość dłuższej części

x+2x=7,5
3x=7,5 |:3
x=2,5

2,5*2=5

sprawdzenie:
krótsza część: 2,5
dłuższa część: 5
2,5+5=7,5
na osi liczbowej zaznaczono następujące liczby 5/4;5/3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:28:33+02:00
1. Drewnianą belkę o długości 7,5 m rozcięto na dwie części , z których jedna jest 2 razy dłuższa od drugiej. Jakie długości mają te belki?

x - długość krótszej części
2x - długość dłuższej części
X + 2x = 7,5 m
(krótsza część + dłuższa część = całość)

x+2x+7,5
3x=7,5 /:3
x= 2,5
2,5+2,5=5
L=P

Sprawdzenie:
krótsza część:2,5
dłuższa część: 5
2,5+5=7,5
Odp:Krótsza belka jest długości 2,5 m , a dłuższa belka jest długości 5 m.

LICZE NA MAX.;-)
3 3 3