Napisz odpowiednie nierówności

a)piłka do koszykówki kosztuje 33zł.Andrzej już n miesięcy odkłada po 3zł miesięcznie, lecz ciągle nie stać go na kupienie tej piłki
b)Ania kupiła trzy batony po x złotych i czekoladę za 2zł, Beata kupiła pięć takich samych batonów i zapłaciła więcej niż Ania
c)Aby zdać egzamin, należy rozwiązać co najmniej dwie trzecie spośród c zadań.Krzysiek rozwiązał 8zadań i zdał.
d)Jajka kosztowały po y zł za sztukę. Przed Wielkanocą podrożały o 10 gr i za 6 sztuk płaciło się więcej niz przedtem za 8.
e)Pan Olek wiezie windą p paczek z książkami.Każda paczka waży 12kg, a pan Olek 90kg. Maksymalna nośność windy wynosi 650kg

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:13:10+02:00
A) 3n<33
b)3x+2>5x
c)8>2/3x
d)y+0,1 razy 6>8y
e)12p+90<650
1 5 1
2010-04-15T19:13:19+02:00
A) 3n < 33
b) 3x+2 < 5x
c) ⅔c ≤ 8
d)8y < 6(y+0,1)
e)12p+90 ≤ 650
2010-04-15T19:49:52+02:00
A) 3n<33
b) 3x +2<5x
c) 8≥2/3 *c
d) 6(y+10) > 8y
e) 12p + 90 ≤ 650