Muszę zrobić tylko 1 zadanie ! do wyboru !!!!

zad.1
Uzupełnij zdania podmiotami logicznymi.

a) cgyba wystarczy mu ... do końca.
b) czy zostało trochę ... z obiadu ?
c) ... znowu nie ma w klasie
d) z latami przybywa mi ...
e) nagle zabrakło mi ... do dalszej dyskusji.
f) w mairę upływu dni w moim plecaku ubywało ...



zad.2
Ułóż 5 zdań w których podmioty będą określane przez wyrazy wybrane spośród następujących;
piętnaście, trochę, parę, kilkaset, wiele, mało, dużo, setki, siedem, kilkanaście.



zad.3
z dowolnej gazety wypisz kilka przykładów zdań bezpodmiotowych, W jakich tekstach pojawiają się najczęściej?

2

Odpowiedzi

2010-04-15T19:27:34+02:00
Podam ci przykładowe rozwiązanie zadania 1.
Chyba wystarczy mu czasu do końca.
Czy zostało trochę ziemniaków z obiadu?
Kredy znowu nie ma w klasie.
Z latami przybywa mi zmarszczek.
Nagle zabrakło mi argumentów do dalszej dyskusji.
W miarę upływu dni w moim plecaku ubywało jedzenia.

Mam nadzieję, że pomogłam...
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:30:13+02:00
Zad.1
a) Chyba wystarczy mu czasu do końca.
b) Czy zostało trochę sosu z obiadu ?
c) Nauczyciela znowu nie ma w klasie.
d) Z latami przybywa mi więcej kilogramów.
e) Nagle zabrakło mi tematu do dalszej dyskusji.
f) W miarę upływu dni w moim plecaku ubywało książek.


Zad.3
Najczęściej zdania bezpodmiotowe występują w zjawiskach przyrody, odczuciach, czynności bliżej nieokreślonej osoby. Ogólnie jest to zdanie, w którym trudno jest określić wykonawcę czynności.

W tym tygodniu najczęściej mówi się o klęsce, klęsce narodu polskiego.
Już świta, trzeba wstawać.
Tuż przy moim bloku najczęściej bawiono się w berka.

Zad 2 też bym zrobiła, ale go nie czaję :D
Pozderka.

3 2 3