Odpowiedzi

2009-11-05T15:35:07+01:00
M - rok
D - roku
C - rok
B - roku
A - z rokiem
N - roku
Msc - z rokiem
W - roku

Moim zdaniem tego rzeczownika nie mozna odmienic
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T15:38:14+01:00
Mianownik kto? co ? rok
Dopełniacz kogo? czego?
Celownik komu? czemu?
Biernik kogo? co?
Narzędnik z kim? z czym?
Miejscownik o kim? o czym?
Wołacz o!

l. poj. l.mn.
M.rok M.lata
D.roku D.lat
C.roku C.latom
B.rok B.lata
N.rokiem N.latami
Msc.roku Msc.latach
W.roku W.lata


W tej odmianie dziwne jest to , że zmienia się temat w liczbie mnogiej . Nie ma " roków " , lecz są " lata"
2009-11-05T15:53:56+01:00
Mianownik(kto? co?) rok
dopełniacz(kogo? czego?)roku
celownik(komu? czemu?)rokowi
biernik(kogo? co?)rok
narzędnik(z kim? z czym?)z rokiem
miejscownik(o kim? o czym?)o roku
wołacz(o)roku!

l.mn
M.lata
D.lat
C.latom
B.lata
N.z latami
M.o latach
W. lata!


W odmianie nietypowe jest to, że w liczbie mnogiej zmienia się temat rzeczownika