Wulkan filipiński położony w południowo-zachodniej części wyspy Luzon. Uaktywnił się 15 czerwca 1913 roku, była wtedy potężna eksplozja uważana za drugą na Ziemii pod względem siły w XX wieku. W czasie erupcji wyrzucone zostało ok. 400 m3 materiału, a chmura pyłu osiągnęła 400km szerokości i 34km do góry.

Co to jest za wulkan?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:27:02+02:00
2010-04-15T19:28:53+02:00
WULKAN - miejsce na powierzchni Ziemi, z którego wydobywa się lawa, gazy i pyły wulkaniczne oraz materiał piroklastyczny.
rodzaje wulkanów:
czynne - stale lub sporadyczne objawiające swoją działalność (np. Wezuwiusz, Etna)
drzemiące - ich działalność zaobserwowano w czasach historycznych (np. Fudżi, Tambora)
wygasłe - ich działalność nie została zaobserwowana w czasach historycznych (np. stożki wulkaniczne w Polsce i Niemczech)