Najniższa temperatura zanotowana w USA to -80°F, a najniższa zanotowana w Australii to -9°F. Czy temperatury te mogłyby być zmierzone termometrem rtęciowym, skoro rtęć krzepnie w temperaturze -39°C?

Należy wykonać obliczenia, a nie strzelać tak lub nie.

Daję naj ; )

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:18:58+02:00
F=1,8*t+32
zamarzanie rtęci:
f=1,8*(-39)+32=-70,2+32=-38,2 F - temperatura zamarzania rtęci
w USa nie zmierzy rtęciowym, bo by zamarzł
3 4 3
2010-04-15T19:23:30+02:00
Najniższa temperatura zanotowana w USA to -80°F, a najniższa zanotowana w Australii to -9°F. Czy temperatury te mogłyby być zmierzone termometrem rtęciowym, skoro rtęć krzepnie w temperaturze -39°C?

⁰C= (-80⁰F-32):1,8
⁰C=-112:1,8
⁰C=-62,222222≈-62⁰C

⁰C=(-9⁰F-32):1,8
⁰C=-41:1,8
⁰C=-22⁰C

-22⁰C>-39⁰C
-62⁰C<39⁰C

odp. Temperatury te nie mogłyby być zmierzone tym termometrem.
5 3 5