Przyspieszenie.
Prosze rozwiązać zadanie.
Samochód ruszył z miejsca, następnie przyspieszył poruszył się przez 10 s, przyspieszsenie jego ruchu wynosiło 4 (m/s)2. oblicz peredkość samochodu i przebytą drogę(wypisz dane, napisac podstawowe wzory, wyprowadzić wzór sprawdzić jednostke podstawic dane, wyliczyć0

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:23:55+02:00
Dane:
t=10s
s=4m/s
v=?

rozwiązanie:
v=s/t
v=4m/s / 10s
v=0,4m

odp:Samochód przebył drogę 0,4m
1 5 1
2010-04-15T19:32:26+02:00
Wzór na przyspieszenie a= Δv/t
Dane : Szukane :
t = 10s Δv= ?
a = 4m/s₂


Przekształcamy wzór : Δv= a×t

Δv= 4m/s₂×10s = 40m/s
Odp: prędkość samochodu po przyspieszeniu wynosi 40m/s