Podczas trzydniowej pieszej wycieczki uczniowie przeszli 39 km. Drugiego dnia pokonali dwa razy dłuższą trasę niż pierwszego dnia, a trzeciego 0 5 km mniej niż pierwszego. Ile kilometrów przebyli pierwszego dnia?
Odpowiedz 11 km

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:30:44+02:00
Przebycie trasy:
pierwszym dniu: x
drugim dniu: 2x
trzecim dniu: x-5
Cała trasa: 39km

39=x+2x+x-5
39=4x-5 |+5
44=4x |:4
11=x
Odp: Pierwszego dnia przebyli trasę równą 11km.
2010-04-15T19:31:13+02:00
X - pierwszy dzień
2x - drugi dzień
x - 5 km - trzeci dzień
39 km - łączna długosć trasy wycieczki

x + 2x + x - 5 = 39
4x = 44 / :4
x = 11
odp.: 11 km