1. W dwóch beczkach jest razem 75 litrów wody. Jedna beczka zawiera 18 litrów wody więcej niż druga. Zapisz odpowiednie równanie i oblicz ile litrów wody jest w każdej beczce.

2. W dwóch kubkach - taty i Wiktora - mieści się razem litr herbaty. Kubek Wiktora ma 3 razy mniejszą pojemność od kubka taty. Oblicz za pomocą odpowiedniego równania pojemność każdego z kubków.

3. Tata kupił swoim bliskim prezenty gwiazdkowe, za które zapłacił w sumie 3050zł. Mama dostała telefon komórkowy, syn aparat fotograficzny, a córka elektroniczne pianino. Aparat fotograficzny był dwa razy tańszy od pianina i o 550zł droższy od telefonu. Zapisz odpowiednie równanie i oblicz ceny prezentów.


Z danymi, analizą najlepiej..
Proszę, na jutero ;**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:33:46+02:00
1.
x - zawartość beczki
x+18 - zawartość drugiej beczki
x+x+18=75l
2x=57l /:2
x=28,5l
x+18=46,5l

2.
x - kubek taty
1/3x - kubek wiktora
x+1/3x=1l /*3
3x+x=3l
4x=3l /:4
x=0,75l
1/3x=0,25l

3.
x - aparat fotograficzny
2x - pianino
x-550 - telefon komórkowy
x+2x+x-550=3050zł
4x-550=3050zł
4x=3600 /:4
x=900 zł
2x=1800zł
x-550=350zł
2010-04-15T19:33:54+02:00
1.
x+y=75
x=y+18

y+18+y=75
2y = 57 / :2
y=28,5

2.

x + y=1
x=3y

3y+y=1
4y=1 /:4
y=1/4
x=3/4

3.
Tata kupił swoim bliskim prezenty gwiazdkowe, za które zapłacił w sumie 3050zł. Mama dostała telefon komórkowy, syn aparat fotograficzny, a córka elektroniczne pianino. Aparat fotograficzny był dwa razy tańszy od pianina i o 550zł droższy od telefonu. Zapisz odpowiednie równanie i oblicz ceny prezentów.

x - aparat
y - pianino
z - telefon

y=2x
x=z+550
x+y+z=3050

z+550+y+z=3050 /-550
2z + y= 2500
2z+2x=2500
2z+2z+1100=2500
4z=1400
z=350
x=900
y=1800