Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T15:40:07+01:00
*linia horyzontu
*cien ziemi na księżycu
*znikanie statków na morzu

:).
16 4 16
2009-11-05T15:40:52+01:00
Widnokrag jest okregiem. podroze do okola swiata. zdjecia z kosmosu. ziemia rzuca kulisty cien na ksiezyc.
11 3 11
2009-11-05T15:41:59+01:00
Dowody kulistości ziemi:
- widnokrąg ma kształt koła

- podróże w kosmos i zdjęcia Ziemi z kosmosu

- na morzu u nadpływającego statku widzimy najpierw wierzchołki masztów

- podczas obserwacji widnokręgu z miejsc coraz wyższych, widnokrąg się
powiększa zachowując kształt koła

- podróż dookoła świata F. Magellana

- zdjecia satelitarne Ziemi
- Przypływające i odpływajace statki ( np; gdy odpływa to najpierw znika kadłub apotem maszty, gdy przypływa to najpierw widzimy maszty a potem kadłub)

- możliwość opłynięcia kuli ziemskiej

- zaćmienie Księżyca (na jego tarczy widziany jest cień Ziemi)
17 4 17