Odpowiedzi

2010-04-15T19:48:30+02:00
Pp=PirKwadrat

2pir=10cm/2
pir=5 cm/pi
r= 5cm/ pi

Pp=pi* 5cm/pi do kwadATU
pp=25cm kwadratowych/pi


pb=pi*r*l

pb=pi *5cm/pi * 13cm
pb=60cm kwadratowych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T21:41:03+02:00
A=10
b=13
Pp=?
Pb=?

Pole sześciokąta to pole 6 trójkątów równobocznych

Pp= 6* a²√3/4
Pp=3a²√3/2
Pp=3*10²√3/2
Pp=3*100√3/2
Pp=150√3cm²

Powierzchnia boczna to 6 trójkątów równoramiennych
Pb=6*½a*hb
Pb=3a*hb
obliczam wysokość ściany bocznej hb

hb²+(½a)²=b²
hb²+5²=13²
hb²+25=169
hb²=169-25
hb²=144
hb=12

Pb=3a*hb
Pb=3*10*12
Pb=360cm²





1 5 1