Spotkanie z kupcem
-Dzień Dobry-rzekł Mały Książe
-Dzień Dobry-odparł Kupiec\Kupiec ten sprzedawał udoskonalone pigułki zaspokajające pragnieniePołkniecie jednej na tydzień wystarcza,aby nie chciało sie pić
-Po co to sprzedajesz?-spytał Mały Książe
-To wielka oszczędność czasu-odpowiedział kupiec-Zostało to obliczone przez specjalistów Tygodniowo oszczędza się pięćdziesiąt trzy minuty
-A co się robi z pięćdziesięcioma trzema minutami?
-To co się chce...
:Gdybym miał pięćdziesiąt trzy minuty czasu-powiedział sobie Mały Ksiąze- poszedłbym w kierunku studni..."


Zad.1
Przytoczony fragment charakteryzuje się:
a)przewagą opisu nad partiami dialogowymi
b)nagromadzeniem elementów fantastycznych
c)nagromadzeniem wyrazów wyrażających emocje
d)zwięzłością i przewagą partii dialogowych nad narracyjnymi

Zad.2
Które sformułowanie-według ciebie- najtrafniej wyraża myśl zawartą w utworze? Uzasadnij swój wybór w kilkuzdaniowej wypowiedzi.
-refleksja nad czasem
-zaduma nad przemijaniem
-smutek z powodu ludzkiej bezmyślności
-zagubienie człowieka w jego własnym świecie

Zad.3
Które z poniższych przysłów oddaje metaforyczny sens wypowiedzi Kupca? Uzasadnij swój wybór w 3-5 zdaniach.
-czas to pieniądz
-Nie marnuj czasu dla próżnego hałasu
-Sen i praca czas skraca
-Wszystko kupisz za pieniądze oprócz czasu.

Zad.4
Co byś zrobiła, gdybyś miała do dyspozycji 53 minuty? Zapisz swoje pomysły w formie planu.

2

Odpowiedzi

2010-04-15T19:53:18+02:00
1.b
2.Moim zdaniem zagubienie człowieka w jego własnym świecie,gdyz kupiec nigdy dotychaczas z nikim nie rozmawiał stworzył cos co naprawdę nigdy nie powstanie
3.Moim zdaniem Wszystko kupisz za pieniądze oprócz czasu,gdyz kupiec bardzo czekał na te 54 minuty cieszył się że może robic co chce.
4.Zrobiłabym to na czym, mi najbardziej zależy =]
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:59:05+02:00
Zad. 1 - d]
zad. 2 - refleksja nad czasem - moim zdaniem
zad. 3 - nie marnuj czasu dla próżnego hałasu - moim zdaniem to przysłowie pasuje najlepiej, bo kiedy np. oglądamy jakąś telenowelę, czy siedzimy przed komputerem, marnujemy ten czas. Bo moglibyśmy podczas niego np. poczytać książkę, pójść na spacer - wykorzystać ten czas lepiej.
zad.4
1. Poszłabym na spacer [20 minut]
2. Poczytałabym książkę [20 minut]
3. Zadzwoniłabym do koleżanki i porozmawiałbym z nią [5 minut]
4. Przez lornetkę lub lunetę oglądam rzadkie okazy ptactwa xd [8 minut]
10 2 10