Rozwiąż logogryf i wyjaśnij znaczenie otrzymanego hasła.
1.Proces Wytwarzania związków organicznych z udziałem energii słonecznej.(11 liter)
2.Gaz ten stanowi 21% składu powietrza wdychanego.(4 litery)
3.Organella, w której zachodzi proces fotosyntezy.(11 liter)
4.Zachodzi w nim oddychanie wewnątrzkomórkowe.(13 liter)
5.Podział organizmu macierzystego na kilka części(12 liter)
6.Jest uwalniana z pożywienia podczas oddychania.(7 liter)
7.Jest niezbędne do zajścia fotosyntezy.(7 liter)
8.Narządy, w których powstają komórki rozrodcze.(6 liter)
9.Sposób rozmnażania bezpłciowego występujący u drożdży i stułbi.(11 liter)
10.Zmiany zachodzące w ciągu życia osobnika.(6 liter)
11.Cukier Powstający w procesie fotosyntezy.(7 liter)


Hasło:......

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-15T19:55:29+02:00
1. fotosynteza
2. tlen
3. chloroplast
4. mitochondrium
5. fragmentacja
6. energia
7. światło
8. gonady
9. pączkowanie
10. rozwój
11. glukoza
181 4 181
no a hasło ?! za co ta naj odp ?!
@Andzia0506 tak ciężko samemu sprawdzić wyjaśnienie hasła?
2010-04-15T19:57:41+02:00
1)Fotosynteza
2.Tlen
3.Chloroplast
4.Mitochondrium
5.Fragmentacja
6.Energia
7.Światło
8. Gonady
9. Pączkowanie
10. Rozwój
11. Glukoza
145 4 145
a hasło
Fermentacja – proces enzymatycznych przemian związków organicznych (przede wszystkim zawierających grupę hydroksylową), których efektem jest uzyskanie energii, najczęściej pod postacią ATP. Proces umożliwia uzyskanie energii użytecznej metabolicznie organizmom stale lub okresowo żyjącym w warunkach beztlenowych. Fermentacje przeprowadzane są przez liczne drobnoustroje lub wytworzone przez nie enzymy. ;)
czyli prościej - oddychanie beztlenowe ;3
elo
weidenfeller bvb love