Zad.1
Wykonaj działania i oblicz wartości liczbowe wyrażeń.
b)2-10(2y-x)+2(-y+4x) dla x=-1 y=-0,1
c)-2(-3x-y)-3x(1+y) dla x=2 y=¼
d)-(6-3y)-(x-2y)-2(x+y) dla x=-1 ,y= -1/3

Zad.2
a)9(x-7y)-(5y-2x)+20y dla x=4 ,y=2
b)(5x+7y)-8(y+1)+3(x-y) dla x=½ y=¼

2

Odpowiedzi

2010-04-15T19:52:59+02:00
2-10(2y-x)+2(-y+4x)=2(-20y+10x)+(-2y+8x)=-40y+20x-2y+8x=-42y+28x
-42 * (-0,1) + 28 * (-1) = 4,2 -28= 23,8
6x+2y -3x-3xy=3x+2y-3xy= 6+0,5-1,5=7
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-15T19:58:17+02:00
B)2-10(2y-x)+2(-y+4x) dla x=-1 y=-0,1
2-20y+10x-2y+8x=18x-22y+2=18*(-1)-22*(-0,1)+2=-18+2,2+2=-13,8

c)-2(-3x-y)-3x(1+y) dla x=2 y=¼
6x+2y-3x-y=3x-y=3*(2)-1/4=6-1/4=5 3/4


d)-(6-3y)-(x-2y)-2(x+y) dla x=-1 ,y= -1/3
-6+3y-x+2y-2x-y=-3x +4y-6=-3*(-1)+4*(-1/3)-6=3-4/3-6=-3-4/3=-4 1/3

Zad.2
a)9(x-7y)-(5y-2x)+20y dla x=4 ,y=2

9x-63y-5y+2x+20y=11x+48y=11*(4)-48*(2)=-52

b)(5x+7y)-8(y+1)+3(x-y) dla x=½ y=¼
5x+7y-8y-8+3x-3y=8x-4y-8=8*(1/2)-4*(1/4)-8=-5